Monday, May 18, 2020

Monday/ lunes 5-18


1

Remember to do 30 minutes of Lexia and
30 minutes of Freckle/ Happy Numbers.

Recuerda de hacer 30 minutos de Lexia y
30 minutos de Freckle o Happy Numbers.



Journal Writing/ Diario


I see ______________.
What toys do you see? train, doll, robot, car. Draw it.


I see ______________.
¿Que juguetes ves? train, doll, robot, car. Dibújalo.




  

Activity/ Actividad


Name 5 parts of a car.

 Di 5 partes de un carro.



2


 Sing the letter Qq songs.
What start with Qq?

Canta las canciones de la letra Qq.
¿Que comienza en ingles con Qq?







Cut and read My Word Book 6: Let's Go!
Trace the paths.

Corta y lee My Word Book 6: Let's Go!
Traza los caminos. 



3

My Math- Volume 2- new book: pages 629-632

Draw triangles and circles.
Color the circles red and the triangles purple.

Dibuja triángulos y círculos.
Colorea los círculos rojos y los triángulos morados.



Name the shape. Describe it.  Compare the shape to each object.
Circle the objects that are the same shape.

Nombra la figura. Descríbela. Compara la figura con cada objeto.
Circula los objetos que tenga la misma figura.



Identify the circles and triangles. 
Color the circles green and the triangles orange.

Identifica los círculos y los triángulos.
Colorea los círculos verdes y los triángulos anaranjados.



Topic 9: Farms and Food Sources- pages 12-13
 
Color the animals
fox: red, fish: blue, pig: pink, hen: brown and red, 
goat: gray, horse: black, duck: yellow, dog: brown
Help the animals find the paths. 


Colorea los animales
zorro: rojo, pescado: azul, cerdo: rosado, gallina: cafe y rojo
chivo: gris, caballo: negro, pato: amarillo, perro cafe.
Ayuda a los animales a encontrar sus caminos.





No comments:

Post a Comment