Friday, June 5, 2020

Friday/viernes 6-5



1


Remember to do 30 minutes of Lexia and
30 minutes of Freckle/ Happy Numbers.

Recuerda de hacer 30 minutos de Lexia y
30 minutos de Freckle o Happy Numbers.



Journal Writing/ Diario


I like to ______________.
What  do you like to do at night? watch TV, sleep, play a game, read. Draw it.


I like to  ______________.
¿Que te gusta hacer en la noche? watch TV, sleep, play a game, read. Dibújalo.





Activity/ Actividad


Find and circle these letters, Cc- Dd- Ff- Gg,  in a newspaper or magazine.



 Encuentra y circula las letras, Cc- Dd- Ff- Gg,  en un periódico o revista.




2


Print the book/ Imprime el libro





or read it on the screen/ o leelo en la pantalla.





Then, choose 4 pictures and write sentences using:
I have  __________.
Use page GL7-GL8 to cut pictures.
This page is in My Math book, volume 2, after page 728.


Luego, escoge 4 fotos y escribe oraciones usando:
I have  __________.
Usa la pagina GL7-GL8 para cortar fotos.
Esta pagina esta en el libro My Math, volumen 2, después de la pagina 728.








3




My Math- Volume 1- old book: pages 205-208


Place small objects on the ten-frames to show numbers 18 and 19.
Then draw pictures to show 19. Trace the number.


Pon objetos pequeños en los cuadros de diez para mostrar los números 18 y 19.
Luego haz dibujos para mostrar 19. Traza el número.





Count the objects. Say how many. Write the numbers three times.

6- Draw pictures to represent the number. Trace the number three times.




Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Escribe los números tres veces.

6- Haz dibujos para representar el número. Traza el número tres veces.




7. Count the objects. Say how many. Draw more to make 19.
8. Count the objects. Say how many. Draw more to make 18.


7. Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Dibuja mas para hacer 19.
8. Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Dibuja mas para hacer 18.






4


Today, please submit 3 samples of your work on
ClassDojo or Text message.


Hoy por favor manda tres de tus trabajos
 por ClassDojo o mensaje de texto.




Cut Mariangel's letters and form her name.
Cut her photograph and draw a picture.
Write 2 sentences using: Mariangel is _________.


Corta las letras de Mariangel y forma su nombre.
Corta su foto y haz un dibujo.
Escribe 2 oraciones usando: Mariangel is _________.





Thursday, June 4, 2020

Thursday/ jueves 6-4


1


Remember to do 30 minutes of Lexia and
30 minutes of Freckle/ Happy Numbers.

Recuerda de hacer 30 minutos de Lexia y
30 minutos de Freckle o Happy Numbers.



Journal Writing/ Diario


I like to ______________.
What  do you like to do outdoors? run, walk, talk, shop. Draw it.


I like to  ______________.
¿Que te gusta hacer afuera? run, walk, talk, shop. Dibújalo.



Activity/ Actividad



Make up a story about two friends. Tell it to your mom or dad.

Invéntate un cuento acerca de dos amigos. Cuéntaselo a tu mamá o a tu papá.







 2




Color, cut and form words with in:
fin, pin, bin.


Colorea, corta y forma palabras con in:
fin, pin, bin.






3


My Math- Volume 1- old book: pages 197-200


Place small objects on the ten-frames to show numbers 16 and 17.
Then draw pictures to show 16. Trace the number.


Pon objetos pequeños en los cuadros de diez para mostrar los números 16 y 17.
Luego haz dibujos para mostrar 16. Traza el número.





Count the objects. Say how many. Write the numbers three times.
5-6 Draw pictures to represent the numbers. Trace the numbers three times.

Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Escribe los números tres veces.
5-6 Haz dibujos para representar los números. Traza los números tres veces.




7. Count the objects. Say how many. Draw more to make 16.
8. Count the objects. Say how many. Draw more to make 17.


7. Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Dibuja mas para hacer 16.
8. Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Dibuja mas para hacer 17.




4


Get ready to submit 3 samples of your work on ClassDojo or Text message.

Comienza a buscar tres de tus trabajos que tienen

que mandar por ClassDojo o mensaje de texto.


Book report

You can use a real book or a book from Epic! or
the International Children's Digital library


Write a sentence.

I like this book _________.



Usa un libro real o un libro de Epic! o
la  Biblioteca Digital Internacional para Niños.


Escribe una oración.

I like this book _________.






Wednesday, June 3, 2020

Wednesday/ miércoles 6-3


1


Remember to do 30 minutes of Lexia and
30 minutes of Freckle/ Happy Numbers.

Recuerda de hacer 30 minutos de Lexia y
30 minutos de Freckle o Happy Numbers.



Journal Writing/ Diario


I like to ______________.
What  do you like to do at school? write, read, talk, eat. Draw it.


I like to  ______________.
¿Que te gusta hacer en la escuela? write, read, talk, eat. Dibújalo.




Activity/ Actividad


Toss some toys in a empty box. How many can you put inside?


Tira juguetes en una caja vacía. ¿Cuantos puedes poner adentro?




2

Cut Isabella's letters and form her name.
Cut her photograph and draw a picture.
Write 2 sentences using: Isabella is _________.

Corta las letras de Isabella y forma su nombre.
Corta su foto y haz un dibujo.
Escribe 2 oraciones usando: Isabella is _________.



  



 3






My Math- Volume 1- old book: pages 191-194


Place small objects on the ten-frames to show numbers 15.
Count the aliens. Say the number. Trace the number.


Pon objetos pequeños en los cuadros de diez para mostrar 15.
Cuenta los extraterrestres. Di el número. Traza el número.




Count the objects. Say how many. Write the numbers three times.
5-6 Draw pictures to represent the numbers. Trace the numbers three times.

Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Escribe los números tres veces.
5-6 Haz dibujos para representar los números. Traza los números tres veces.





Count the aliens. Say the number. 
Draw pictures to represent the number on the ten-frames.


Cuenta los extraterrestres. Di el número. 
 Haz dibujos para representar el número en los cuadrados de diez. 




4

Topic 10: Insects and Ecology- pages 6-7.


Count the insects and write the numbers.
Count the bees. How many bees are left? Write the number.


Cuenta los insectos y escribe los números.
Cuenta las abejas. ¿Cuantas abejas quedan? Escribe el número.