Thursday, June 4, 2020

Thursday/ jueves 6-4


1


Remember to do 30 minutes of Lexia and
30 minutes of Freckle/ Happy Numbers.

Recuerda de hacer 30 minutos de Lexia y
30 minutos de Freckle o Happy Numbers.



Journal Writing/ Diario


I like to ______________.
What  do you like to do outdoors? run, walk, talk, shop. Draw it.


I like to  ______________.
¿Que te gusta hacer afuera? run, walk, talk, shop. Dibújalo.



Activity/ Actividad



Make up a story about two friends. Tell it to your mom or dad.

Invéntate un cuento acerca de dos amigos. Cuéntaselo a tu mamá o a tu papá.







 2




Color, cut and form words with in:
fin, pin, bin.


Colorea, corta y forma palabras con in:
fin, pin, bin.






3


My Math- Volume 1- old book: pages 197-200


Place small objects on the ten-frames to show numbers 16 and 17.
Then draw pictures to show 16. Trace the number.


Pon objetos pequeños en los cuadros de diez para mostrar los números 16 y 17.
Luego haz dibujos para mostrar 16. Traza el número.





Count the objects. Say how many. Write the numbers three times.
5-6 Draw pictures to represent the numbers. Trace the numbers three times.

Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Escribe los números tres veces.
5-6 Haz dibujos para representar los números. Traza los números tres veces.




7. Count the objects. Say how many. Draw more to make 16.
8. Count the objects. Say how many. Draw more to make 17.


7. Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Dibuja mas para hacer 16.
8. Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Dibuja mas para hacer 17.




4


Get ready to submit 3 samples of your work on ClassDojo or Text message.

Comienza a buscar tres de tus trabajos que tienen

que mandar por ClassDojo o mensaje de texto.


Book report

You can use a real book or a book from Epic! or
the International Children's Digital library


Write a sentence.

I like this book _________.



Usa un libro real o un libro de Epic! o
la  Biblioteca Digital Internacional para Niños.


Escribe una oración.

I like this book _________.






No comments:

Post a Comment