Monday, June 8, 2020

Monday/ lunes 6-8


1


Remember to do 30 minutes of Lexia and
30 minutes of Freckle/ Happy Numbers.

Recuerda de hacer 30 minutos de Lexia y
30 minutos de Freckle o Happy Numbers.



Journal Writing/ Diario


I like to ______________.
What do you like to do? Write and draw.


I like to  ______________.
¿Que te gusta hacer? Escribe y dibuja.





Activity/ Actividad


Find and circle these letters, Hh- Jj- Kk- Ll,  in a newspaper or magazine.



 Encuentra y circula las letras, Hh- Jj- Kk- Ll, en un periódico o revista.




 2



Practice the song for tomorrow's celebration.

Practica la canción para la celebración de mañana.



Cut and read My Word Book 9: Wild Animals
Identify the animal and where it lives.
Page 4: Match the animal to its feature.


Corta y lee My Word Book 9: Wild Animals.
Identifica el animal y el lugar donde vive.
Pagina 4: Haz una linea hacia la característica del animal.





3


My Math- Volume 1- old book: pages 211-214


Place small objects on the ten-frames to show number 20.
Then draw pictures to show 20. Trace the number.
Count the ladybugs and cupcakes.


Pon objetos pequeños en los cuadros de diez para mostrar el número 20.
Luego haz dibujos para mostrar 20. Traza el número.
 Cuenta las mariquitas y pastelitos.



Count the objects. Say how many. Write the numbers three times.
5-6 Draw pictures to represent the numbers. Trace the numbers three times.

Cuenta los objetos. Di cuantos ves. Escribe los números tres veces.
5-6 Haz dibujos para representar los números. Traza los números tres veces.




Count the fish. Say how many. Draw more fish to show 20. Write the number.


Cuenta los peces. Di cuantos ves. Dibuja mas para hacer 20. Escribe el numero.




4

Topic 10: Insects and Ecology- pages 8-9.


Write the letter for the  initial and ending sound of each word.
Draw a sign that tells children not to run in school.

Escribe la letra para el sonido inicial y final de cada palabra.
Dibuja una señal que demuestre que los niños no pueden correr en la escuela.





No comments:

Post a Comment